Dohoda o poskytování služeb

Výhradní

Díky výhradní dohodě jsem schopen maximálně hájit zájmy svého klienta (prodávajícího) a jsem schopen vyjednat nejvyšší možnou prodejní cenu.

Výhradní dohodou mám jistotu, že obchod skutečně proběhne, proto věnuji maximální péči, čas a finance na propagaci nemovitosti. To vede k jejímu rychlejšímu prodeji a větší spokojenosti mých klientů.

Klientům garantuji komplexní předprodejní, prodejní a poprodejní servis, tj. profesionální fotografování prodávané nemovitosti, případně video dokumentace a 3D animace, inzerce na nejsledovanějších webových portálech, prohlídky s potencionálními kupci, právní servis při uzavření obchodu, jednání s finančními poradci, bankami a katastrálním úřadem, energetický štítek a další.

Nevýhradní

Bez dohody mám omezené možnosti pro vyjednávání o nejvýhodnější prodejní ceně. Tím, že nemovitost může prodávat více prodejců, jsem nucen často přistoupit na „nefér“ hru kupujícího.

Kvůli absenci dohody o zprostředkování služby nemám jistý výsledek (nemovitost může být prodána jiným prodejcem), proto nejsem motivován do propagace investovat tolik času a finančních prostředků.

Může se stát, že jiný prodejce zkreslí informace o nemovitosti či záměrně sníží prodejní cenu, čímž vyvolá nedůvěryhodnost pro potencionálního kupce (strach, pochyby a nízký zájem případných kupujících).

Provize

Všichni obchodníci si účtují provizi. Je to jako když v zaměstnání či podnikání dostáváte za svoji práci peníze. Výše moji provize záleží na typu nemovitosti, kterou prodávám a na množství poskytovaných služeb, které s prodejem souvisí. Konkrétní výše provize za uskutečněný prodej je vždy na dohodě s prodávajícím.

Většinou platí přímá úměra mezi cenou, za kterou se nemovitost prodává, a mojí provizí, to znamená, že vyšší cena nemovitosti předpokládá vyšší provizi. Prodat nemovitost za nejvyšší možnou kupní cenu je tedy mojí prioritou, protože to předpokládá i vyšší finanční ohodnocení pro mě. Ze zkušeností s prodejem jsem schopný odhadnout kupní cenu nemovitosti tak, aby byla akceptovatelná pro kupujícího a zároveň výhodná pro prodávajícího. To šetří čas při prodeji Vaší nemovitosti a zajistí Vám to maximální možný zisk z prodeje.

V případě, že se mi Vaši nemovitost nepodaří prodat, neplatíte za moje služby žádné peníze. Že to pro mě není výhodné? Samozřejmě, že není, ale to je riziko mého podnikání. Váš cíl je prodat nemovitost, a pokud Vám pomohu tohoto cíle dosáhnout, poté mi náleží provize.