K čemu slouží databáze klientů?

Na webu najdete mnoho informací ohledně realit. Vše napsáno od odborníků a profesionálů na dané téma, jako je třeba PENB, odhad nemovitosti, homestaging atd. Dříve by mě nikdy nenapadlo, že bych měl napsat o úplných základech, až do nedávna. Dnešní téma tedy bude databáze klientů.

Co mě k tomu přinutilo?

Volal jsem si s klientkou, která měla zájem o jeden byt, ale v den telefonátu byl už rezervovaný a já jsem jej ještě nestihl stáhnout z webu.
Když jsem s klientkou telefonoval a vysvětloval nebo tedy jí jen oznámil, že byt je rezervovaný a pravděpodobně bude i prodaný, protože zájemce měl připravené peníze, tak jsem se jí zeptal, zda bych si ji mohl dát do databáze. Což je klasická otázka, na kterou se ptám svých klientů.
A klientka odvětila, že co to je? Co to pro ni znamená?
V tu chvíli jsem si uvědomil, že když tuto otázku pokládám, tak je možné, že někteří ani netuší co to je a jen automaticky odvětí ANO/NE – můžete/nemůžete a rozloučí se.

Co to tedy je? Co to pro mě jako klienta znamená?

V prvé řadě bych vás chtěl uklidnit, že se toho nemusíte bát a k ničemu se tím nezavazujete. Nakonec nic nepodepisujete, tak není třeba nějakých obav.
Každý realitní nebo tedy spíše profesionální realitní makléř používá na databázi nějaký software, takových je několik, ale v principu fungují všechny podobně.
Uchovávají o vás, jako o klientovi, informace, ale většinou jen ty nejzákladnější nebo ty, co jste jako klient ochotni sdělit. Do databáze vlastně jen stačí jméno, telefonní kontakt nebo e-mail, případně obojí.

K čemu to slouží?

Nemusíte se bát, že by vám kvůli tomu byla zasílaná nevyžádaná reklama a pokud ano, tak kontaktujte danou realitní kancelář a oznamte jim, že si nechcete nechávat zasílat reklamní sdělení.
Databáze má fungovat k propojení zakázek s klientem. Zakázky, které jsou přímo šité na míru klientovi se tak k němu snadněji a rychleji dostanou.
Vy jako klient totiž nesdělujete jen základní informace, ale i informace ohledně svých tužeb.
Klientce, kterou jsem zmínil výše, jsem tedy také nabídl zapsání do databáze. Kromě výše zmíněných základních informací jsem se zeptal i na její přání, tedy na to, jakou nemovitost by si představovala.

Díky těmto konkrétním informacím dokážu klientku spojit s nemovitostí, která se třeba nově objeví a já jsem ji ještě nezadal na inzertní servery. Nebylo to ani potřeba, protože realitní software mi řekl, že na tenhle byt, který jsem právě zadal do systému, mám v databázi klientku.

Díky základním informacím jsem ji mohl kontaktovat a říct jí o tom, že byt, který hledala, mám v nabídce, ale že ještě není nikde inzerován.

  • Pokud se jí bude byt líbit, tak ho koupí a já jsem ho nemusel zadávat do inzerce. A takhle se prodá mnoho nemovitostí, které se neobjeví ani veřejně v inzerci. A přesně proto je dobré být v mé databázi, protože se o své vysněné nemovitosti dozvíte jako první.
  • V databázi nejsou jen lidé, co něco hledají, ale i ti, co právě prodávají a z určitých důvodů nechtějí dávat inzerci veřejně, tak je propojuji s klienty, co poptávají.

Dokonce mám v databázi i podnikatele a firmy, co nabízí nějaké služby, materiály atd. Proto je dobré zde být a vše proběhne bez-starostí.

Michal Korič

Telefon: +420 722 533 689
E-mail: koric@bez-starosti.cz